سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبلمان ایرانی

نظر

اگر دغدغه‌ی این روز‌ای شما، خرید مبل جدید برای دکوراسیون خانه‌تان است، بهتون پیشنهاد می‌کنم که زیاد هیجان‌زده نشید و عجله نکنید تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید. به جای اینکه به دنبال جواب سوال”از کجا مبل خوب بخریم” باشید، بهتر است ابتدا در مورد ویژگی‌های مبل خوب اطلاعات کاملی بدست آورید. پس اول در مورد نوع مبلمانی که می‌خواهید بخرید، کاملا فکر کنید و سپس به دنبال فروشگاه‌های مبلمان باشید. خوشبختانه امروزه امکان خرید آنلاین مبل وچود دارد که همین فرآیند خرید را برای شما راحت کرده‌اند و شما از این بابت نباید هیچ نگرانی داشته باشید. ما در این مطلب، در مورد 5 اشتباهی رایجی که اکثر افراد به هنگام خرید مبلمان مرتکب می‌شوند، صحبت خواهیم کرد. ادامه مطلب را از دست ندهید.

از کجا مبل ارزان بخریم

از کجا مبل خوب بخریم

همه‌ی ما می‌دانیم که مبل یکی از بزرگ‌ترین قطعات مبلمان در دکوراسیون خانه‌ها می‌باشد که اکثرا هزینه‌ی بالایی برای خرید آن پرداخت می‌شود. مبل باید راحت و آرامش‌بخش باشد. یک مبل چند منظوره می‌تواند محل مناسبی را برای دراز کشیدن، نشستن، استراحت و حتی خواب شما فراهم ‌کند. این دقیقا جایی است که شما زمان زیادی از زندگی خود را در آنجا صرف می‌کنید و به همین دلیل، انتخاب اصولی آن مهم است.

از کجا مبل ارزان بخریم

از کجا مبل خوب بخریم

ما قصد داریم در اینجا برخی از اشتباهاتی که مردم به هنگام خرید مبل انجام می‌دهند را به شما گوشزد کنیم. این‌ها موارد کوچک و ساده‌ای هستند که ما بیشتر اوقات از آن‌ها چشم پوشی می‌کنیم. اما خوب، همین جزئیات کوچک بعدا تاثیر زیادی روی رضایتمندی شما از مبل‌تان خواهد داشت. برای یک خرید موفق حتما قبل از خرید این 5 مورد را بررسی نمایید.

1. مبلی نخرید که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد.

شاید بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباه مردم به هنگام خرید مبل، انتخاب مبلی با اندازه نامناسب و اشتباه می‌باشد. بیشتر خریداران مبلمان وقتی مبلی پیدا می‌کنند که ظاهر آن را دوست دارند، دیگر در مورد اندازه مبل فکر نمی‎کنند. پیامد چنین اشتباهی، مبلی با اندازه خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است که هیچ تناسبی با اندازه اتاق‌تان ندارد.

از کجا مبل ارزان بخریم

از کجا مبل خوب بخریم

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، همیشه اول ابعاد اتاق‌تان را اندازه بگیرید و آن را با ابعاد مبل مقایسه کنید. علاوه بر اندازه‌گیری فضای خود، شما باید به مقیاس سایر مبلمان‌ موجود در اتاق‌تان نیز توجه کنید. مبل شما باید در مقیاس مشابه با سایر مبلمان اتاق‌تان باشد و در کنار آن‌ها خیلی بزرگ یا خیلی کوچک بنظر نرسد.

2. به جای ظاهر مبل، به راحتی آن توجه کنید.

مطمئنا ظاهر و زیبایی مبل مهم است و ما این را انکار نمی‌کنیم. اما مشکل زمانی پیش می‎آید که شما راحتی را فدای زیبایی مبل کنید. اگر مبل را برای اتاق نشیمن‌تان می‌خواهید، حتما قبل از خرید، راحتی مبل مورد نظرتان را امتحان کنید.

از کجا مبل ارزان بخریم

از کجا مبل خوب بخریم

به طور کلی روی مبل بشینید و راحتی آن را تست کنید. اگر قدبلند هستید، عمق مبل را بسنجید و مطمئن شوید که برای شما مناسب است. ارتفاع پشتی، دسته‌ها، نرمی و هر آنچه که در مورد راحتی مبل برای شما ضروری است را تک تک بررسی نمایید.

3. کیفیت مبل خیلی مهم است.

همیشه در هنگام خرید مبل، بین نوع چرمی و پارچه‌ای آن رقابت تنگاتنگی وجود داشته است. انتخاب نوع مبل کاملا به سبک زندگی و سلیقه‌ی شما بستگی دارد. شما با خرید مبل راحتی باکیفیت می‌توانید مطمئن باشید که تا چند سال آینده نیاز به جایگزینی برای آن نخواهید داشت. کیفیت مبل بیشتر به چهارچوب و پارچه مبلی آن بستگی دارد. اگر کودک‌تان همیشه در اتاق نشیمن بازی می‌کند، خیلی مهم است که مبل‌تان محکم بوده و راحت تمیز شود. در این موارد توصیه می‌شود که به سمت مبل‌های چرمی بروید. مبل‌های پارچه‌ای با اینکه ارزان‌تر بوده و با اکثر دکوراسیون‌های ایرانی به خوبی ترکیب می‌شوند، اما سخت تمیز می‌شوند و همین می‌تواند آن را به گزینه‌ی نامناسبی برای شما تبدیل نماید.

نکته: ما قبلا مطلبی را در مورد نحوه محافظت از مبلمان چرمی منتشر کرده‌ایم.

از کجا مبل ارزان بخریم

از کجا مبل خوب بخریم

4. مبلی با سبکی متفاوت نخرید.

مبل‌ شما باید با سبک مبلمان و دکوراسیون‌تان هماهنگ باشد. اگر طراحی مبل شما از طراحی سایر مبلمان یا رنگ اتاق‌تان متفاوت‌تر باشد، قطعا این می‌تواند ظاهر ناخوشایندی را ایجاد نماید. البته، خوشبختانه امروزه سبک و طراحی‌های مختلفی از مبل در اندازه‌های متنوع در بازار موجود است که می‌تواند انواع نیازهای شما را برآورده سازد.

از کجا مبل ارزان بخریم

از کجا مبل خوب بخریم

5. به هیچ عنوان به سمت مبل ارزان قیمت نروید.

کاملا طبیعی است که به هنگام خرید مبل، بودجه خود را در نظر بگیرید اما توصیه می‌کنیم که مبل خیلی ارزان خریداری نکنید. این نوع مبلمان عموما از مواد نامرغوب ساخته می‌شوند و پس از مدتی کوتاهی شما دوباره مجبور به خرید مبل جدید خواهید شد.

از کجا مبل ارزان بخریم

 

منبع : http://home21.ir/blog/2389.php